Für statistische Zwecke und um bestmögliche Funktionalität zu bieten, speichert diese Website Cookies auf Ihrem Gerät. Das Speichern von Cookies kann in den Browser-Einstellungen deaktiviert werden. Wenn Sie die Website weiter nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu.

Cookie akzeptieren
Leung, Frederick Koon-Shing / Francis J. Lopez-Real et al (Hrsg.). Mathematics Education in Different Cultural Traditions- A Comparative Study of East Asia and the West - The 13th ICMI Study. Springer US, 2010.
eng

Mathematics Education in Different Cultural Traditions- A Comparative Study of East Asia and the West

The 13th ICMI Study
  • Springer US
  • 2010
  • Taschenbuch
  • 612 Seiten
  • ISBN 9781441939968
Herausgeber: Frederick Koon-Shing Leung / Francis J. Lopez-Real / Klaus-D. Graf

The idea of the ICMI Study 13 is outlined as follows: Education in any social environment is influenced in many ways by the traditions of these environments. This study brings together leading experts to research and report on mathematics education in a global context. Mathematics education faces a split phenomenon of difference and correspondence. A study attempting a comparison between mathematics education in different traditions will be helpful to understanding this phenomenon.

in Kürze

Andere Ausgaben
Gebunden

in Kürze