Für statistische Zwecke und um bestmögliche Funktionalität zu bieten, speichert diese Website Cookies auf Ihrem Gerät. Das Speichern von Cookies kann in den Browser-Einstellungen deaktiviert werden. Wenn Sie die Website weiter nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu.

Cookie akzeptieren
Locher, Miriam A. / Barbara Pizziconi (Hrsg.). Teaching and Learning (Im)Politeness. De Gruyter Mouton, 2015.
eng

Teaching and Learning (Im)Politeness

  • De Gruyter Mouton
  • 2015
  • Gebunden
  • 280 Seiten
  • ISBN 9781501508424
Herausgeber: Miriam A. Locher / Barbara Pizziconi

This collection combines research from the field of (im)politeness studies with research on language pedagogy and language learning. It aims to engender a useful dialogue between (im)politeness theorists, language teachers, and SLA researchers, and also to broaden the enquiry to naturalistic contexts other than L2 acquisition classrooms, by formulating 'teaching' and 'learning' as processes of socialization, cultural transmission, and adaptation.

in Kürze